ОЛЕКСАНДР ПОВІДЗЬОН: ТЕХНОЛОГІЇ, ЩО ЗМІНЮЮТЬ КОМПАНІЮ Й ГРОМАДИ

ОЛЕКСАНДР ПОВІДЗЬОН: ТЕХНОЛОГІЇ, ЩО ЗМІНЮЮТЬ КОМПАНІЮ Й ГРОМАДИ

Персона: Олександр Повідзьон

Посада: Начальник відділу

Структурний підрозділ: Відділ IT

Стаж роботи у компанії: 14 років

Риса, яку найбільше ціную в людях: Чесність

Улюблена пора року: Весна, бо все розквітає

Суперсила: Комунікабельність, здатність порозумітися з будь-ким

Найбільший міф про професію: Айтішник може вирішити будь-яку проблему за секунду, просто натиснувши на якусь кнопочку

Пісня або фільм, який асоціюється із щоденною працею: Щось пригодницьке, з загадками

Як ви пояснили б дитині, чим саме ви займаєтесь? Ремонтую комп’ютери

Якби ви могли помінятися ролями на один день з будь-ким у ВІЛІЇ, хто б це був? Мабуть це був би хтось з лабораторії, мені було б цікаво вивчити обладнання, на якому працюють колеги

Життєва філософія сформована на роботі: «Робота навчила мене відповідальності»

 

  1. Що для вас означає працювати у ВІЛІЇ?

Мій прихід у ВІЛІЮ був, можна сказати, долею випадку. Я активно шукав роботу, розсилав резюме, і одного дня мені зателефонував Євген Степанович. Він запитав, чи цікавить мене працевлаштування, і призначив співбесіду на 6:00 ранку на заправці. Так я й доєднався до команди ВІЛІЇ.

Зараз я розумію, що це була зовсім не випадковість. Мені дуже подобається наша компанія, адже це великий агрохолдинг, який постійно розвивається. Для мене надзвичайно важливий аспект – це наші соціальні проєкти. Я бачу, як багато ми допомагаємо армії та громадам, у яких працюємо: будуємо стадіони, ремонтуємо дороги. Це дуже цінно усвідомлювати, що наша компанія не просто заробляє кошти, а й інвестує в землі та людей, де веде свою діяльність. Це має для мене велике значення.

  1. Якими якостями повинен володіти «Спеціаліст року» у вашій сфері?

По-перше, це терпіння, адже не завжди все вдається з першого разу. Важливо не здаватися і продовжувати працювати над завданням.

По-друге, необхідно мати здатність аналізувати ситуацію, швидко ідентифікувати проблему та ефективно її усунути. Це критично важливо для оперативного реагування на виклики.

І, звичайно, дуже важлива комунікабельність. Специфіка нашої роботи передбачає тісну взаємодію з різними відділами, тому вміння порозумітися з усіма, знайти індивідуальний підхід до кожного – це основа успіху. Без цього ніяк.

  1. Який момент чи проєкт у вашій кар’єрі був для вас найбільш пам’ятним?

Особисто мені найбільше згадуються наші Дні поля, відкриття елеваторів у Дерно, Звинячому. Це завжди цікаво, масштабно, яскраво, тому й запам’ятовується. Також серед пам’ятних моментів наші внутрішні свята – корпоративи та інші святкування. Це завжди про чудову атмосферу і згуртування команди.

  1. Яку пораду ви дали б новачкам, які тільки приєднуються до компанії?

Моя порада для новачків проста – слухати керівника, виконувати поставлені завдання, ставитися відповідально до своєї роботи. Якщо все це буде, то згодом людину обов’язково чекає і кар’єрний, і особистісний ріст.

  1. Які ключові зміни відбулися у вашій роботі впродовж цього року, і як вони вплинули на ваш професійний розвиток?

Найважливішою подією стала заміна всього серверного обладнання на нове, що значно покращило нашу серверну інфраструктуру. Для нас це був великий проєкт, враховуючи його високу вартість (близько 1,5-2 мільйонів). Оновлення обладнання суттєво підвищило працездатність компанії загалом.

Окрім цього, ми провели аудит ІТ-інфраструктури та пентест (тестування на проникнення) для підвищення рівня безпеки. Це дозволило виявити та усунути наявні недоліки в нашій ІТ-сфері. Усі ці заходи беззаперечно сприятимуть підвищенню продуктивності та загального рівня безпеки наших систем.

  1. Які виклики стояли перед вами цього року, і як ви з ними впоралися? Що ви винесли з цього досвіду?

Як таких викликів не було, це наша рутинна робота. Найбільш значущим став процес перенесення працездатного сервера на нове обладнання. Це завдання супроводжувалося багатьма нюансами, що потребували ретельного доопрацювання.

Загалом, однією з тонкощів нашої роботи є те, що ми часто працюємо у позаробочий час. Це пов’язано з необхідністю проводити ремонтні роботи та перезавантаження систем після завершення основного робочого дня, щоб не переривати робочі процеси компанії. Така специфіка нашої роботи.

  1. Чим ви найбільше пишаєтеся за цей рік у контексті вашої професійної діяльності у ВІЛІЇ? Це може бути завершений проєкт, вирішена проблема, освоєна нова навичка тощо.

Цього року я найбільше пишаюся своїм колективом. Особливо моментами, коли нам вдавалося вирішувати складні проблемні питання завдяки злагодженій спільній роботі. Вважаю, що ми продемонстрували хороший результат.

  1. Яка з цінностей ВІЛІЇ (професіоналізм, порядність, системність, ініціативність, командний підхід, відповідальність) була для вас ключовою у досягненні цьогорічних успіхів? Наведіть приклад, як ви її демонстрували у своїй роботі.

Командна робота, мабуть ми найбільше відчуваємо і просуваємо цю цінність у нашій роботі. Оскільки дуже багато працюємо з іншими структурними підрозділами, з іншими відділами. Наприклад, якщо ми працюємо над сервером і виникає питання щодо 1С, ми звертаємося до програмістів. Коли відділ автоматизації встановлює камери, ми прокладаємо інтернет. Це все спільна робота та спільний результат, тому ми маємо рухатися в одному напрямку.

Ми завжди намагаємося думати про команду: повідомляємо про відключення світла чи ремонтні роботи, забезпечуємо резервний інтернет, щоб своїми діями не наражати на ризик роботу всієї команди.

  1. Які цілі ви ставите перед собою на майбутній рік?

Основна ціль – зберегти наш колектив. Знайти справжнього спеціаліста сьогодні дуже складно, тому я прагну, щоб наші досвідчені й цінні кадри залишалися з нами. Поряд з цим, планую покращити професійні навички всієї команди.

Також маємо ідеї щодо подальшої автоматизації та оптимізації нашої діяльності. Зокрема, є плани зменшити кількість серверів з трьох-чотирьох до двох. Хоча це непросте завдання, яке вимагає оперативних дій, адже робота наших колег безпосередньо залежить від функціонування ІТ-інфраструктури.

  1. Як ви бачите майбутнє своєї професії або галузі в цілому?

Майбутнє ІТ бачу у тісному поєднанні з штучним інтелектом. Ми вже активно використовуємо його у своїй роботі, і впевнений, що ШІ й надалі набиратиме обертів, що призведе до значної автоматизації багатьох процесів. Однак, я не вважаю, що штучний інтелект повністю замінить людей. Він може ефективно вирішувати певні завдання, але ручна робота, наприклад, прокладання мережі, все одно вимагатиме людської участі. У майбутньому людей буде важко замінити, адже для виконання багатьох фізичних та творчих завдань все одно потрібна буде людина.