ІГОР ВАЩУК: РЕМОНТ ТЕХНІКИ — ЦЕ ПРО ЯКІСТЬ, АНАЛІТИКУ Й РОЗВИТОК
Персона: Ігор Ващук
Посада: Старший механік з ремонту транспорту
Структурний підрозділ: Служба сервісу та ремонту
Стаж роботи у компанії: 6 років
Риса, яку найбільше ціную в людях: Відповідальність
Улюблена пора року: Літо
Суперсила: Можу одночасно опрацьовувати великі обсяги інформації та виконувати кілька завдань. Ще я керуюся принципом, що будь-яка робота повинна бути виконана якісно та доведена до логічного завершення, незалежно від її складності чи обсягу.
Пісня або фільм, який асоціюється із щоденною працею: Серіал «Шпиталь», але з однією відмінністю – наші пацієнти – це автомобілі
Як ви пояснили б дитині, чим саме ви займаєтесь? Роблю так, щоб машини могли їздити, перевозити людей і вантажі. Якщо коротко – ремонтую машини.
Якби ви могли помінятися ролями на один день з будь-ким у ВІЛІЇ, хто б це був? Думаю, що спробував би себе у ролі завскладу
Життєва філософія сформована на роботі – «Робота навчила мене бути стійким у стресових ситуаціях. Загалом я багато чому тут навчився і відкрив у собі нові грані»
- Що для вас означає працювати у ВІЛІЇ?
Як усе почалося для мене. Колись мої знайомі працювали тут і ділилися тим, наскільки класно працювати у “ВІЛІЇ”. У мене теж була мрія стати частиною цієї команди. І ось, моя мрія здійснилася — я прийшов сюди, спочатку на посаду менеджера з постачання.
Найголовніше, що я ціную у “ВІЛІЇ”, це те, що компанія дає кожній людині можливість розвиватися. Тут не бояться довіряти відповідальну роботу, що дозволяє повною мірою розкрити свій потенціал і зростати професійно.
- Якими якостями повинен володіти «Спеціаліст року» у вашій сфері?
Спеціаліст у нашій галузі – це перш за все людина, яка глибоко розуміється на техніці та будові автомобіля. Це фундамент.
Якщо говорити про інші важливі якості, то це відповідальність, уважність до деталей та, що дуже важливо, бажання постійно розвиватися. У мене є чудовий приклад: хлопці, які раніше працювали в будівництві, тепер майстерно збирають двигуни. Вони здобули всі необхідні знання та навички безпосередньо тут, у компанії, пройшовши шлях перекваліфікації. Це стало можливим завдяки їхній самовідданості та нашому бажанню як керівництва навчати й підтримувати кожного, хто прагне зростати.
- Який момент чи проєкт у вашій кар’єрі був для вас найбільш пам’ятним?
Найбільш пам’ятним та переломним моментом для мене став перехід з менеджера з постачання на посаду старшого механіка, фактично керівника СТО. Це відбулося 7 лютого, а вже 24 лютого почалася повномасштабна війна. Ця подія кардинально змінила все. Звичні цивільні автомобілі замінились на військову техніку, що стало для нас абсолютно новим викликом.
Весь 2022 рік ми були повністю завантажені роботою: наші бокси були переповнені БТРами та БРДМами. Хоча принцип роботи залишався тим самим, специфіка військової техніки вимагала від хлопців швидкого навчання. Ми опановували нові знання методом спроб і помилок, шукали інформацію в книжках, контактували з військовими. І саме завдяки загальним зусиллям все вдавалося.
Я відчуваю величезну гордість за цей період. Загалом ми відремонтували 280 одиниць техніки для Збройних Сил України. Це був надзвичайно інтенсивний, але водночас дуже приємний і знаковий етап у моїй кар’єрі.
- Яку пораду ви дали б новачкам, які тільки приєднуються до компанії?
Головна порада, яку я даю новачкам, — це мати бажання працювати. Під час стажування я одразу бачу, чи є у людини прагнення, відповідальність, уважність та правильний підхід до справи. Наша робота є дуже відповідальною, і це не просто слова.
Однак, якщо у вас є це бажання — ми зробимо абсолютно все, щоб ви навчилися і стали справжнім професіоналом.
- Які ключові зміни відбулися у вашій роботі впродовж цього року, і як вони вплинули на ваш професійний розвиток?
По-перше, ми успішно запустили погодинну оплату праці з фіксацією робочого часу працівників. Це був грандіозний проєкт, який тривав півтора року. Я брав безпосередню участь у його розробці разом з програмістами: ми прописували види робіт, фіксували час, займалися програмним налаштуванням та інтеграцією з 1С, а також навчали персонал та адаптували його до нової системи. Тепер ми можемо ефективно контролювати виконання завдань, коригувати якість і швидкість роботи. З нашого боку це величезний обсяг аналітики: ми бачимо, скільки часу працівник витратив на певну задачу, що дозволяє оптимізувати процеси та аналізувати час ремонту кожного автомобіля і відповідальних за нього.
По-друге, керівництво прийняло рішення про реконструкцію ремонтної зони на вулиці Ранковій. Це ще один масштабний проєкт, що вимагає значного обсягу роботи. Ми прагнемо, щоб наше СТО виглядало та функціонувало як сучасне європейське СТО, забезпечене всім необхідним обладнанням.
Обидві ці ініціативи не лише покращили ефективність нашої роботи, а й дали мені цінний досвід у керуванні складними проєктами, аналітиці та впровадженні інновацій.
- Які виклики стояли перед вами цього року, і як ви з ними впоралися? Що ви винесли з цього досвіду?
Найбільшим викликом, безумовно, стало кадрове питання. Через війну нам катастрофічно не вистачає працівників, щоб забезпечити той обсяг роботи, який ми маємо. Це дійсно складно, коли навантаження зростає, а рук бракує.
Ще одним значним викликом був перехід на погодинну оплату праці. Для наших людей це було щось абсолютно незвичне та нестандартне. Зазвичай, такі програми використовують великі дилери, як-от DAF чи Scania. У нашій області, мабуть, ніхто більше подібного не впроваджував. Спочатку, звісно, люди сприймали це вороже. Вони звикли до іншого формату, і будь-яка зміна, особливо така масштабна, завжди викликає опір. Це, мабуть, найгірше, що є у людей – небажання пробувати щось нове. Тут вже доводилося працювати з психологічної точки зору, допомагати. Ми показували, як користуватися системою, враховували всі нюанси – наприклад, якщо у когось були проблеми з точністю натискання на екрані, ми зменшували розмір кнопок. Все це робилося заради результату.
І хоча це був довгий процес, ми таки перейшли на нову систему, і вже з березня місяця працюємо за нею. Цей досвід навчив мене, що зміни постійно відбуваються, і ми повинні бути гнучкими.
- Чим ви найбільше пишаєтеся за цей рік у контексті вашої професійної діяльності у ВІЛІЇ? Це може бути завершений проєкт, вирішена проблема, освоєна нова навичка тощо.
Найголовніше для мене — це те, що керівництво мене підтримує і задоволене моєю роботою. Це дійсно мене дуже надихає. Я завжди намагаюся зробити все можливе, щоб їх не підвести, адже вони мені довіряють. Це для мене є основоположним принципом. Як я працював у постачанні, так і зараз продовжую — не підводжу колег та керівництво. Їхня довіра і є моєю найбільшою гордістю.
Також пишаюся тим, що останнім часом нам вдалося налагодити ефективну комунікацію між різними підрозділами та департаментами. Це критично важливо для оперативного виконання наших завдань. Щоб швидко відремонтувати автомобіль, мені потрібні запчастини від складу, погодження роботи – і це задіює багатьох людей. Планування перевезення машин до нас, координація їх доставки з іншими відділами для подальшого обслуговування – це все один злагоджений механізм. Завдяки хорошій комунікації між структурними підрозділами ми можемо виконувати роботу швидко та якісно, адже від нашої ефективності залежить робота інших відділів.
- Яка з цінностей ВІЛІЇ (професіоналізм, порядність, системність, ініціативність, командний підхід, відповідальність) була для вас ключовою у досягненні цьогорічних успіхів? Наведіть приклад, як ви її демонстрували у своїй роботі.
Найважливішою цінністю цього року для мене стала відповідальність. Наведу простий приклад: наші автомобілі курсують цілодобово, і ситуації, коли вони ламаються ввечері чи вночі, виникають регулярно. Хлопці виїжджають на виклик у будь-яку пору доби, бо розуміють, що потрібно забезпечити безперебійну роботу.
Раніше сезон тривав з липня до жовтня, а зараз він розтягнувся з липня до Нового року. Наше завдання — забезпечити, щоб транспорт завжди був у робочому стані. І тут проявляється їхня відповідальність: хлопці готові поїхати в будь-який куточок країни та здійснити ремонт за будь-яких погодних умов – у полі, в болоті, прямо посеред роботи. Я вважаю, що це і є справжня відповідальність.
Крім того, хочу відзначити й командну роботу. Наш колектив дуже дружній, і ми завжди підтримуємо один одного. Наприклад, якщо у когось трапляється якась біда, ми фінансово допомагаємо, або ж просто відгукуємося на прохання про допомогу. Це дійсно гуртує нас під час роботи і допомагає досягати спільних цілей.
- Які цілі ви ставите перед собою на майбутній рік?
Моя першочергова ціль на наступний рік – успішно завершити реконструкцію на Ранковій. Я вже чітко бачу фінальний результат, і дуже хочу, щоб ця картинка стала реальністю. Також хочеться залучати студентів до нашої роботи – показувати їм нашу роботу, ремзони. Це чудова можливість для них побачити все на власні очі, а для нас – виростити нові кадри та забезпечити перспективу робочих місць.
І, звичайно, найбільше бажання – це закінчення війни. Дуже хочеться, щоб наші хлопці з відділу якнайшвидше повернулися додому і долучилися до нашої спільної роботи тут.
- Як ви бачите майбутнє своєї професії або галузі в цілому?
На відміну від машинобудування, де багато процесів можна автоматизувати, ремонтна галузь завжди буде потребувати людських рук. Ми виконуємо весь спектр ремонтних робіт, і це неможливо без кваліфікованих спеціалістів. Наприклад, якісна діагностика – це ключовий етап, який вимагає не лише розуміння, а й значних навичок. Саме правильно зроблена діагностика є запорукою успішного ремонту.
Зараз ми активно оснащуємо нашу ремонтну зону, створюючи максимально комфортні умови для роботи. Це включає правильний інструмент, підйомники, пневматичне та електричне обладнання. Все це безпосередньо впливає на продуктивність та ефективність. Забезпечення працівників усім необхідним – це одна з моїх основних сфер відповідальності. Коли є правильний інструмент, комфортні умови праці, бажання та розуміння процесу – все виконується швидко та якісно.
Ми завжди матимемо роботу, адже техніка, яка працює, неминуче ламається. Це цілком природний процес. Зараз ми обслуговуємо 450 одиниць техніки у нашій ремонтній зоні, тож є чим зайнятися і, впевнений, буде робота у майбутньому.