«ВОЛИНЬ-ЗЕРНО-ПРОДУКТ» ГУРТУЄ НАВКОЛО СЕБЕ ФЕРМЕРІВ

Ідея об’єднання кружляє в повітрі. То тут, то там сільгоспвиробники заявляють про необхідність об’єднуватися. Вдалою була спроба підприємства «Волинь-Зерно-Продукт» згуртувати навколо себе своїх же партнерів.

 

Від кредитування товарами до навчання

Заступник директора з постачання засобів захисту рослин, добрив та насіння Віталій Хінцінський стверджує, що ідея об’єднатися виникла ще кілька років тому у фермерському середовищі. Проте лише за підтримки Євгена Дудки її вдалося втілити в життя. Почали з того, що надавали під розрахунок майбутнім врожаєм найнеобхідніші виробникам міндобрива та дизпальне. Ці товари ніхто не дає в кредит. Пізніше створили відділ, який постачає дизпальне, ЗЗР, міндобрива та насіння. Який же інтерес самого підприємства у підтримці сільгоспвиробників?

— Інтереси треба розділити, бо їх є кілька, — пояснює Віталій Хінцінський. — По-перше, якщо не фінансувати фермерів, то їхнє місце швидко займуть холдинги. Тоді люди в селах будуть без роботи, фермери нічого не зароблять і ми не заробимо. Бо з холдингами працювати складно. По-друге, найбільш дороговартісна складова «Волинь-Зерно-Продукту» — це наші елеватори, у які вклали багато грошей. Аби вони окупилися, потрібен оборот. Цього можемо добитися тільки збільшенням зданих на елеватор зернових та олійних культур. Тобто єдиний шлях — зосередити увагу на врожайності.  Що більше зерна наші партнери здають на наші елеватори, то краща оборотність.

Окрім того, «Волинь-Зерно-Продукт» консультує своїх партнерів. Щоправда, Віталій Хінцінський, бажаючи бути точним, ніяк не хотів назвати це  консультаціями. Мовляв, клієнтів багато й опрацювати потреби всіх складно. Проте технологічну підтримку фермерам надають, зокрема у формі навчання. Цьогоріч провели дев’ять семінарів, які відвідали майже три сотні чоловік.

І найперше йшлося про технологічні підходи, організацію роботи.

Рисунок2

— Ми підводимо фермерів до думки, що єдиний шлях вижити й успішно працювати — саме інтенсивне ведення сільського господарства, — каже Віталій Хінцінський. —  Раніше інформацію від нас брали вибірково. А цього року чимало господарств застосували на своїх полях наші технології і мають хороші результати.

Один наш партнер обробляє 3 тисячі гектарів у Млинівському та Демидівському районах Рівненської області. Середня врожайність пшениці була до 35 цт/га. Після консультацій стало 55 центнерів, тобто на 20 центнерів більше! Раніше збирали по 12—13 центнерів сої, а тепер менш ніж 20 цт/га  немає. Вся річ у тому, що в згаданому господарстві почали втілювати нові технології: застосування правильних норм добрив, вчасне внесення ЗЗР. Адже головне не кількість витрачених на гектар грошей, а вчасність.

— Це одне з господарств, яке я веду і весь час підштовхую до змін на краще. Бо у людей є внутрішній спротив. Кажу, коли треба робити і що. Крім того, на нашому сайті є інформація, що роблять на цей момент підприємства групи компаній «ВІЛІЯ». Тому охочі можуть подивитися і застосувати у себе, — каже Віталій Ярославович.

 

Наступного року консультації стануть індивідуальними

Наступного року підприємство планує надавати повну консультативну допомогу. Взимку проводитимуть навчання, під час яких багато часу приділять організації праці та обліку. Як показує досвід, фермери мають чимало проблем саме з бухгалтерією. Тим більше відбулися зміни в податковому законодавстві щодо податкового обліку в сільському господарстві.

В аграрній сфері немає універсальних рішень. Їх найчастіше ухвалюють окремо для кожного поля: що сіяти, які добрива вносити та засоби захисту застосовувати. Проте перевага група компаній «ВІЛІЯ» в тому, що її підприємства обробляють землю в різних зонах області (Ковельський, Турійський, Горохівський, Локачинський райони Волині та Млинівський район Рівненщини), а отже, можуть передати партнерам здобутий досвід господарювання на різних типах ґрунтів.

5204_OS84wha3RliD_wm_w_687

— За такою схемою не працює, мабуть, жодне підприємство в Україні. Ми підемо ще далі: прогнозуватимемо, які культури наступного року будуть рентабельні. Й укладатимемо ф’ючерсні угоди на майбутній урожай, — розповідає про плани Віталій Хінцінський. — Наприклад, цього року ще взимку зрозуміли, що ціна на зернові не буде високою. Ми сміливо можемо сказати, що й наступного вона буде низька. Відповідно треба переходити на інші культури, наприклад на горох. Він дає швидкі гроші, і після нього можна висівати будь-що. Частково вже треба замінювати й сою, бо соєва лихоманка минає.

У «Волинь-Зерно-Продукт»  вважають, що то добре, коли сусід багатий, і погано, коли бідний. Своєю чергою для сільгоспвиробників така форма співпраці вигідна тим, що не кожен фермер може найняти агронома. Тоді як велика компанія має добрих фахівців, котрі весь час підвищують рівень знань. Головний технолог компанії (агрономом його назвати вже не можна) постійно їздить на навчання до Німеччини. Крім того, компанія найняла відомого консультанта Берта Леснера, який раніше працював у фірмі BASF, а нині в Україні дає консультації для великих господарств, в число яких входить і «Волинь-Зерно-Продукт».  Це дуже дорогий спеціаліст. Фермер не зможе його найняти, але може скористатися порадами Леснера через партнерську компанію.

Наразі компанія постачає товари більш як 200 сільгоспвиробникам. Близько 100 фермерів отримують консультації. Наступного року буде запропоновано повноцінні індивідуальні консультації

дудка-день-поля-2016 (65)

— Наведу приклад такої роботи, — розповідає Віталій Хінцінський. — Минулої суботи на прохання одного з наших партнерів я оглянув їхні площі з  ріпаком, який вони в належний термін посіяли нашими сівалками вперше. І дійшов висновку, що на фоні посушливого початку осені сходи просто фантастичні. Проте агроном частково пропустив фазу обробітку проти злакових бур’янів, що треба було зробити на тиждень раніше. Окрім того, ріст ріпаку восени треба штучно сповільнювати. Якщо цього не зробити, буде завеликою листкова маса, яка взимку гниє і створює передумови для хвороб. Я рекомендував провести обробку від злакових бур’янів і внести ретарданти (регулятори росту), що й було одразу зроблено. Зрозуміло, що це позитивно вплине на майбутній урожай.

Разом, на взаємовигідній основі, працювати легше і продуктивніше!